Agilní vývoj je způsob tvorby softwaru, kde týmy pracují flexibilně a spolupracují s klientem. Rozdělují práci do krátkých cyklů (iterací) a pružně reagují na změny. Cílem je efektivněji dodat hodnotný výsledek.
Seznam kroků nebo pravidel, které počítač následuje k řešení určitého problému nebo provedení úkolu.
Anotace pro počítačové vidění zahrnuje označování nebo popis obrázků tak, aby počítačový model mohl porozumět obsahu. Tímto způsobem se model učí rozpoznávat a třídit objekty, což je klíčové pro jeho schopnost "vidět" a chápat vizuální informace.
Systémy, které jsou schopny fungovat nezávisle a automaticky bez lidského zásahu.
Bounding box je obdélník, který obklopuje objekt na obrázku. Pomáhá počítačům identifikovat a lokalizovat objekty ve vizuálních datech.
Obor AI, který se zabývá schopností počítačů rozumět vizuálním informacím z obrázků, videí a jiných vizuálních dat.
Část uživatelského rozhraní, kde se nachází přehledy informací jako například analýzy, trendy a reporty.
Proces nalezení vzorů a informací v rozsáhlých datech pomocí metod strojového učení, statistiky a dalších technik.
Dataset je soubor dat. To může být cokoli, od obrázků po čísla. Je to základ, který počítače používají k učení a tvorbě modelů.
Technologie, které analyzují data a dávají doporučení uživatelům na základě jejich chování nebo preferencí.
Diskuse o morálních a společenských dopadech vytváření a používání umělé inteligence a autonomních systémů.
Framework je jako hotový stavební soubor pro tvorbu softwaru. Poskytuje předem vytvořené nástroje a pravidla, které usnadňují vývoj aplikací. Programátoři je mohou použít jako základ a šetřit čas a úsilí při tvorbě programů.
Modely AI, které se zaměřují na vytváření nových dat podle vzorů a distribucí naučených z trénovacích dat.
Grafická karta (GPU) je specializovaný hardware navržený pro rychlé zpracování grafiky. V kontextu AI aplikací hraje klíčovou roli díky paralelnímu zpracování, kdy zvládá mnoho úloh současně. To výrazně zrychluje učení strojů a zpracování dat. GPU poskytuje výpočetní sílu potřebnou pro složité operace neuronových sítí, čímž zlepšuje výkon a efektivitu AI aplikací.
Hardware jsou fyzické součásti počítače, které můžete vidět a dotýkat se, jako například monitor, klávesnice a procesor.
Specifická metoda strojového učení využívající umělé neuronové sítě s vícero vrstvami pro analýzu dat, která je základem mnoha úspěšných aplikací v AI.
Vlastnost objektu, který nám pomáhá od sebe odlišovat objekty a zaručovat tak jejich unikátnost. Pokud se objeví nový objekt, je mu automaticky přiděleno ID (nejčastěji číslo). Pokud se bude chtít počítač k tomuto objektu vrátit, je nutné, aby věděl jeho ID
Integrace spojuje ruzné systémy nebo prvky tak, aby pracovaly společně. Je to jak skládání puzzle: různé kousky (data nebo programy) se propojí a spolupracují pro lepší výsledek.
IP kamera je zařízení, které snímá video a posílá ho přes internet.
Zpřesnění analýzy díky datům z reálného provozu. Pokud se naříklad jedná o analýzu silničního provozu, tak za pomocí video záznamu komunikace, dokážeme zpřesnit analýzu i ve špatných světelných podmínkách
Lokální síť (LAN) je skupina spojených počítačů na jednom místě, například v domácnosti nebo kanceláři. Pomocí LAN můžou zařízení sdílet data, tiskárny nebo připojení k internetu.
Model je program, který se učí ze zkušeností a dat, aby vykonával úkoly bez explicitních instrukcí. Například rozpoznává obrázky nebo předpovídá trendy. Je to jak umělá mysl, která se sama zdokonaluje.
Model inspirovaný lidským mozkem, skládající se z umělých neuronů, které spolu komunikují a zpracovávají informace.
Využití dat, statistiky a technik strojového učení k predikci budoucích událostí nebo trendů.
Python je programovací jazyk, stále populárnější pro široké využití. Vyniká zejména v oblastech umělé inteligence a strojového učení.
Software je soubor instrukcí, který řídí chování počítače nebo zařízení. Je to nehmotná část počítače, která umožňuje provádět různé úkony, např. psát text, sledovat filmy nebo pracovat s obrázky.
Procesy AI, které umožňují počítačům učit se z dat a zkušeností a zdokonalovat své výkony bez explicitního programování.
Technologie, která nám umožnuje od sebe odlišit několik objektů, které se nacházejí ve stejné scéně. Výsledkem této identifikace je to, že můžeme ke každému objektu přiřadit unikátní identifikátor (ID). Tracker přijímá informace od modelu a to takové, že se dozví, kde a jaké objekty se nacházejí. Na základě těchto informací si tracker uvědomí, že např. objekt číslo 1 se pohybuje směrem doleva a objekt číslo 2 směrem doprava. Tímto způsobem tyto dva objekty rozliší.
Trénink modelu je proces, kdy počítačový program (model) zlepšuje své schopnosti učením se z dat. Podobně jako učení dítěte, model se přizpůsobuje a zdokonaluje své dovednosti na základě zkušeností.
Obor informatiky, který se zabývá vytvářením systémů a algoritmů, které jsou schopny provádět úkoly, které obvykle vyžadují lidskou inteligenci.
Koncept AI, kterým je myšleno vytvoření systému s inteligencí rovnocennou té lidské, která je schopná adaptace na různé úkoly a prostředí.
Update se zaměřuje na opravy chyb, zlepšení bezpečnosti a obecnější aktualizace stávající verze. Jeho cílem je udržovat software nebo hardware aktuální a efektivní bez nutnosti velkého posunu na novou verzi.
Upgrade znamená posunutí na novější verzi s vylepšenými funkcemi a možnostmi. Je to jakoby "přechod na vyšší úroveň" pro lepší výkon nebo nové vlastnosti.
Videostream je sledování videa přes internet bez potřeby stahování na počítač.